Precisie en flexibiliteit bij PPC voor uw Direct Mail projecten

De kracht van Direct Mail zit hem met name in de persoonlijke beleving die de ontvanger ervaart bij het ontvangen van zijn of haar poststuk. PPC heeft zich sinds vele jaren gespecialiseerd in het zo optimaal mogelijk verwerken en versturen van Mailpacks met óf zonder pasjes. Er zijn daarbij een paar punten waarin PPC zich onderscheidt ten opzichte van andere Direct mail verstrekkers. Ten eerste heeft PPC door jarenlange ervaring een  verwerkingsmethodiek ontwikkeld die snel, efficiënt en nagenoeg foutloos is. Door ingebouwde controlechecks die zowel machinaal als ook handmatig worden uitgevoerd kunnen wij een nagenoeg perfect postverwerkingsservice aanbieden. Lees meer..

Afvalpassen (7)

Bedrijfspassen (21)

Bibliotheekpassen (9)

Schoolpassen (17)

Studentenpassen (20)

Tankpassen (8)

Toegangspassen (21)

Verenigingspassen (17)

Zorgpassen (5)

Flexibiliteit én nauwkeurigheid

direct-mail-met-brief-pasje-en-envelopTen tweede is flexibiliteit een belangrijk ingrediënt waarin wij u in kunnen voorzien. Om een extra eigen beleving mee te geven is Direct Mail voor een groot deel maatwerk. Een brief of mailpack in een prettig formaat en met een aantrekkelijk uiterlijk geeft bij de ontvanger de grootste impact. Deze uitstraling heeft als resultaat dat de boodschap van uw Direct mail het best over komt langer blijft hangen. PPC kan u hierover uitvoerig adviseren. Binnen ons team zitten experts op het gebied van productie, vormgeving en IT om uw Direct Mail verzendingen uw eigen unieke bedrijfs-DNA en uitstraling mee te geven.

Verschillende toepassingen van versturen in combinatie met pasjes

Een extra specialisatie van PPC is om de Direct Mail te voorzien van een plastic pasje; deze “Card” heeft het formaat van de welbekende Creditcard (86mm x 54mm). Deze Direct Mail verwerkingen met pasjes verzorgen wij bijvoorbeeld voor de branches van de bibliotheekpassen, tankpassen, afvalpassen en zorgpassen. De pas in combinatie met een brief of kaart vereist een uiterst nauwkeurige werkwijze. De kunst is om foutloos de gepersonaliseerde passen op de juiste brieven te plakken. PPC beschikt over een efficiënt en toch flexibel systeem om de samenstelling van de te versturen passen in combinatie met de brieven en enveloppen snel en nauwkeurig te kunnen verwerken. Door het gebruik van verschillende matching technieken bereiken wij een hoge precisie van verwerken. Bij herkenningssystemen maken we gebruik van Optical Character Recognition (OCR) die machinaal Barcodes, QR-codes of lettertekens kunnen uitlezen en herkennen om te controleren of de pas en de brief juist worden samengevoegd. Dit machinaal verwerken heet in onze branche couverteren. Het correct en snel couverteren is essentieel onderdeel voor een goede Direct Mail.

Informatiebescherming met ISO 27001

Het versturen van een Direct Mail gaat gemoeid met de handeling van Naam-, Adres- en Woonplaatsgegevens. Het is daarom belangrijk om een partner voor uw projecten in de arm te nemen die beschikt over een 100% correcte werkwijze en omgang met deze gevoelige informatie. PPC beschikt over de ISO 27001 informatiebeveiliging certificering. Dit certificaat waarborgt een werkwijze binnen onze organisatie die protocollen voorschrijven om gegarandeerd, betrouwbaar en integer met de informatie om te gaan. PPC maakt sinds een zeer lange tijd zorgpassen waarmee we op informatiebescherming gebied een ijzersterke reputatie hebben opgebouwd. Als u meer wilt weten hoe wij ons informatiebeveiligingbeleid en onze ISO 27001 certificering bij een Direct Mail, dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

Privacy wetgeving volgens de AVG

De Algemene Verordening Gegevensbescherming heeft ook gevolgen voor de uitvoering van een Direct mail. De nieuwe wetgeving geeft meer restricties voor het gebruiken van verzamelde klant- en adresgegevens in combinatie met Direct Mail. Het is belangrijk om te weten dat de consument het recht heeft om op de hoogte gesteld te worden wat er met zijn of haar gegevens gebeurt. De regels en de noodzaak van deze wetgeving is bij PPC meer dan bekend en worden dan ook 100% gewaarborgd. Het is daarom ook voor u prettig om te weten wat nu precies de mogelijkheden zijn om een Direct Mail te versturen die in overeenstemming is met de nieuwe AVG wetgeving. Hierin kunnen wij u adviseren.

Portotarieven

Het porto arief hangt van verschillende factoren af. Ten eerste is er de hoeveelheid of volume van de te versturen brieven. Bij een grote bulkpartij krijgt u een staffelkorting die gekoppeld is aan de hoeveelheid brieven die verstuurd moeten worden. Om een idee te krijgen wat de portokosten van u Direct Mail zijn kunt u altijd contact met ons opnemen of een Direct Mail offerte aanvragen. Het gewicht van uw poststuk, ook wel een mailpack genoemd, bepaalt ook voor een groot deel het portotarief. Het lichtste gewicht van maximaal 20 gram geeft u het voordeligste uitgangspunt om het portotarief laag te houden. PPC beschikt over veel praktijkervaring en creatieve ideeën, en heeft de juiste kennis om het gewicht van uw Direct Mail zo laag mogelijk te houden. Neem dus contact met ons op voor tips of als u vrijblijvend advies wilt. De bezorgsnelheid van de postbezorging is ook een prijsbepalende factor van uw portotarief. De snelste service is de 24 uurs bezorging van POSTNL. Bij deze snelle 24 uurs bezorging van uw verzending zit een bijpassend hoog portotarief. Laat u goed voorlichten of deze snelste service bij uw Direct Mail projecten echt nodig is. Doorgaans is het met een goede planning en wat afstemming vrij eenvoudig om een plan te maken de brieven met voordelige post bezorgsnelheden van 48 uur en 72 uur te versturen. Ons uitgangspunt is om u goed voor te lichten, duidelijke afspraken te maken en uit te gaan van een strakke planning om een zo’n optimaal portotarief te hanteren. Door de grote volumes die PPC jaarlijks verstuurd hebben we goede contacten met postbezorgdiensten en kunnen we u de scherpste portotarieven aanbieden. Een reden te meer om contact met ons op te nemen.

Wanneer kiest u voor een Direct Mail?

Zoals eerder hierboven besproken heeft Direct Mail de unieke eigenschap om bij ontvanger een extra grote impact te maken. In tegenstelling tot een overweldigend toevloed van dagelijkse e-mailtjes die vaak bestaan uit reclame en spam zorgt een briefstuk via de post voor een persoonlijk contactmoment tussen uw bedrijf of instelling en de uiteindelijke ontvanger die aangesproken wordt. Dit geeft de Direct Mail boodschap een hogere attentiewaarde en blijft daarom beter in het geheugen van de ontvanger hangen. Vandaar dat een Direct Mail uitermate geschikt is voor bijvoorbeeld een Marketingcampagne, een kickstart van een nieuw product of een Loyalty programma. Daarnaast is per post versturen dé manier om een exclusief item zoals een pasje, een kaart, sleutelhanger of ander drukwerk te versturen. Ons machinepark is uitermate geschikt om deze klus voor u te klaren.